Kezdőként a konditeremben: ezt az 5 gépet használd - Dívány

Fogyni edzoteremben

Július Hatékony fogyás az edzõteremben A legtöbben szeretnénk birtokában lenni a bomba alak biztos receptjének.

Nagyon frusztráló, amikor azt érzed, órákat töltesz az edzőteremben, az eredmény pedig elmarad. Miért lehet ez? Nos, a szakértők szerint elképzelhető, hogy rosszul csinálod. Tartsd be az alábbi 3 szabályt, az eredmény pedig nem fog elmaradni! Csináld jobban!

Csakhogy a nyerõ stratégia, jobban mondva a nyerõ edzésterv mindenkinél más és más. A helyes arányok megtalálásán pedig több múlik, mint gondolnánk. Bakos Zsuzsanna Ajánlom Aki már fejben eljut odáig, hogy ideje lenne a testtérfogata csökkentése érdekében rendszeres sportéletet élni, már tett valamit önmagáért.

Aztán lemegy az edzőterembe, ahol ott az a rengeteg gép, és hirtelen rájön, fogalma sincs, hogyan is indítson céljai elérése érdekében.

Kombináld a kardio és az erősítő gyakorlatokat a súlycsökkentés fokozásához!

Aki azonban teljesen újoncként vetődik a terembe, és mindenféle szakszerűséget mellőzve ebbe is, abba is belefog, azt könnyen elkedvetlenítheti a sikertelenség.

A hangsúly mindenképpen a kitűzött célon van, hiszen az edzés összetételét mindig az edzéscél határozza meg. Zsírégetés turbó üzemmódban Cél: a fogyás.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.

A nők jelentős részét a súlycsökkentés vágya viszi le a fitneszbe. Ahhoz azonban, hogy siker koronázza a fáradozásokat, nem árt tisztában lenni azzal, hogyan is veszi fel a harcot a szervezetünk az ellenséges felesleggel. Ha fogyni vágyunk, az aerob tréningre kell helyeznünk a hangsúlyt.

Edzés tippek – Kalóriaégetés

Gyalogolhatunk persze flott tempóban vagy kocoghatunk a futógépen, kerékpározhatunk, taposhatunk, edzhetünk az ellipszistréneren vagy más kardiogépeken, a lényeg a hosszan tartó, közepes intenzitású terhelés. Testmozgás közben a szervezet elsőként a gyorsan mozgósítható szénhidrátokat égeti el. Ahogy a szénhidrátok vérben és sejtekben található mennyisége csökken, elkezdi felhasználni a szabad zsírsavakat.

fogyni edzoteremben

Ám mindez nem az első 5 perc után indul be, hanem kb. Érdemes heti három edzést beiktatni, ebből egy kardiót és két súlyzózással kombináltat, mivel ez utóbbi segít abban, hogy a fogyás után is feszes bőrben maradjunk.

ZSÍRÉGETŐ AEROBIK

Kezdőknek elegendő hetente egyszer minden nagyobb izomcsoportot átmozgatni. Például hétfőn felsőtestre súlyzózni, majd zárásként kardiózni, szerdán csak kardiózni, pénteken pedig alsótestet kombinálni a kardióval.

A súlyzós résznél érdemes szuperszettekkel dolgozni, vagyis több gyakorlatot szünet nélkül összekapcsolni. Ami a sorrendet illeti, az edzők véleménye megoszlik.

fogyni edzoteremben

Akadnak, akik a súlyzós tréninggel való fogyás whoosh tünetei tartják jónak, míg a másik tábor éppen fordítva tartja helyesnek. A súlyzózással indítók azzal érvelnek, hogy ha kardióval kezdenék, kiürülnének a szénhidrátraktárak, és utána már nem maradna energia a súlyok emelgetésére. Miből mennyit? Aki fogyni fogyni edzoteremben, annak érdemes 45–60 perc súlyzózás után ugyanennyit kardiózni ha félidőben gépet váltunk, kis változatosságot lophatunk az edzésbeméghozzá a maximális pulzus –életkor 65–75 százalékán.

fogyni edzoteremben

A pulzust egy pulzusmérő óra segítségével könnyedén az ellenőrzésünk alatt tarthatjuk, ha pedig magunkkal viszünk egy mp3-lejátszót, az idő is gyorsabban száll majd. Ha egyedül nem megy Amennyiben fogyni edzoteremben túl sok korábbi tapasztalatunk az edzőtermi világban, érdemes a gépekkel való ismerkedéshez egy személyi tréner segítségét kérni, aki a részletes állapotfelmérés után és edzéscéljaink ismeretében összeállítja a programunkat.

Sőt az első tréningeken figyeli és javítja a gyakorlatokat, amelyek ha már rögzültek, egyedül is végezhetjük őket.

fogyni edzoteremben

Aki viszont kiemelt motiválást igényel, tehát tudja magáról, hogy folyamatos biztatásra van szüksége, annak érdemes teljes bérletet váltania. A megfelelő szakember kiválasztásánál a szakmai tudáson kívül a szimpátia is nagyon fontos, hiszen az edzőnkkel heti több órát együtt töltünk, és a közös munka akkor lesz az igazi, ha örömmel térünk vissza újra meg újra az edzőterembe.

Áramvonalas test Cél: a tónusos izomzat. Sok nő tart a súlyzós edzéstől, attól félve, hogy a súlyok emelgetése hatalmas muszklikat eredményez. Megnyugtatásul: a nők nem rendelkeznek azokkal a hormonális feltételekkel, amelyek a nagy tömegű izomzat építéséhez szükségesek, hiszen az izomfejlesztéshez fontos tesztoszteron a női szervezetben kisebb fogyni edzoteremben termelődik.

  • Fogyni akarsz?
  • Útmutató a fogyáshoz edzőtermi gyakorlatokkal
  • Nem segítenek a fogyásban! Képeken 6 túlértékelt edzőtermi gyakorlat - Fogyókúra | Femina

A „gyengébbik” nem célkitűzései között általában a problémás zónák kipofozása és a feszesítés szerepel. Ilyenkor a súlyzós tréninget kell előtérbe helyezni, amelynél különösen fontos a megfelelő fogyni edzoteremben kiválasztása. A lényeg, fogyni edzoteremben a sorozatoknál az utolsó ismétlés már igazán nehéz legyen.

Ha túl könnyű súlyt választunk, az izmaink sem fognak úgy fejlődni, ahogy szeretnénk. Fontos a sorozatok közötti megfelelő pihenőidő betartása is, ez izomépítés esetén másfél perc.

A gyakorlatok között az erősített izomcsoport nyújtásáról sem szabad megfeledkezni.

  • Hogyan lehet fogyni az edzőteremben erősítő edzéssel Amikor a sportolás közbeni fogyásról van szó, egy olyan közhiedelem van, amely úgy tűnik, mélyen be van gyökerezve.
  • Menu Menu Edzés tippek — Kalóriaégetés Valljuk be a hölgyek többsége azért látogat el a konditerembe, mert fogyni szeretne és a fogyás egyik eleme a kalóriaégetés.
  • Kezdőként a konditeremben: ezt az 5 gépet használd - Dívány

Az osztott edzésmódszer az ideális, kétféle, váltakozó edzésnappal. Az egyiken a felsőtestet és a hasat erősítjük, a másikon az alsótestet kombináljuk kardióval. A legjobb, ha az edzésnapok és a pihenőnapok is váltakoznak, így az izomzatnak van ideje regenerálódni. A kardiotréninget itt is az edzés végére érdemes tenni. Kilométerek bűvöletében Ha a cél: az állóképesség javítása.

Erőedzés vs. kardió edzés

Még ha ennek nincsenek is annyira látványos külső jelei – bár fogyhatunk és formálódhatunk is általa –, szép célkitűzés lehet, ha már két emelet megmászása is komoly kihívás elé állít minket. Az edzőtermek futógépei manapság már mindent elvégeznek helyettünk, hogy futás közben valóban magunkra figyelhessünk.

fogyni edzoteremben

Ha bevisszük az adatainkat, a beépített programokkal szabályozhatjuk a tréning intenzitását. Az állóképesség javítását célozzák a változó terhelésű programok, melyek közben a maximális pulzus 80–90 százalékán kell dolgoznunk.

Számold ki a zsírégető pulzustartományod!

Itt is nélkülözhetetlen egy pulzusmérő óra, de legalábbis egy kardioöv, melyet a korszerű kardiogépek érzékelnek, és már felügyelhetjük is, hogy a megfelelő tartományban dolgozunk-e. Heti állóképességi tréning mellett – hogy ne csak a keringési rendszerünket, hanem az izmainkat is megdolgoztassuk – érdemes heti egy súlyzós tréninget is beiktatni.

fogyni edzoteremben

Hármas egység Egy kiadós edzés másfél–két órát is igénybe vehet, de bármilyen cél érdekében is küzdünk a teremben, a tréninget záró nyújtást ne hanyagoljuk el. Ugyanis ha mondjuk a futógépről egyenesen az öltözőbe rohanunk, nemcsak az izomlázzal kell számolnunk, de izomfeszüléssel és rossz közérzettel is.

Így a tréning végén szánjunk 5–10 percet a statikus nyújtó fogyni edzoteremben, melyekkel segíthetjük szervezetünk regenerálódását.

Környezetbarát és szomszédkímélő kerti munkavégzés

Fontos, hogy mindig tartsuk ki a végpozíciókat, amikor már kellemes feszülést érzünk a nyújtott izomban. Jót tehet a szaunázás vagy egy kellemes lazító fürdő is. Tetszett a cikk?